Pàgines

divendres, 14 de juliol del 2017

Càlculs a la figuerenca...

No! Quan parlo de càlculs a la figuerenca no em refereixo a pedres al ronyó de ningú, faig referencia als estudis de mercat que realitzen alguns festivals i esdeveniments que gaudim i patim a la ciutat, que donen a llum  titulars lluminosos sobre el retorn econòmic  que “beneficia” la ciutat.

Si! Ara mateix parlaré del Festival del Circ.

Primer de tot confessar que m’agrada molt el Circ, he assistit amb tota la família, pagant, cada any a una de les representacions gaudint-ne de molt a menys al llarg dels anys. Per tant no em considero una persona contrària al Festival del Circ, a l’hora que amb molts dubtes i ombres respecte al projecte museístic.

Amb aquest escenari passo a comentar la raó de la crítica. Els càlculs. El govern municipal ens va vendre aquest titular:


Ep, segons un estudi encarregat a la consultoria Baldrick i Munitz (ostres, us en recordeu de l’Escurçó negre?). Tot el meu respecte per ells, al igual que per els que fan les enquestes a peu d’urna o els que compten la gent de les manis. La meva Diplomatura en Estadística ja em va deixar les coses clares.

Res, que anem al gra, que una part important d’aquest estudi l’obtenen amb les enquestes que fan a la gent que assisteix a les representacions, i a mi em van enquestar, i tot aquest rotllo era per explicar com va anar l’enquesta que diu que Figueres rep molts calers dels assistents al Festival del Circ:

Enquestador (E)   Jo (J)

E – Que li puc fer unes preguntes?
J – Si, hi tant!
E- És la primera vegada que ve al Festival?
J – No, vinc cada any, sóc de Figueres.
E – Quantes nits passarà a la ciutat?
J – Sóc de Figueres... nits?
E – A part de l’entrada, té previst alguna altra despesa?
J – No ho sé, pot ser unes crispetes.
E- I fora del circ, en total quant gastarà?
J - Res...
E – Però be deuen haver dinat avui, no?
J – Si, a casa.
E – Així, com son quatre diríem uns 40 euros, no?
J – Diria que no tant, et dic que hem menjat a casa.
E – Però entre les crispetes i tot, uns 40 euros, no?
J – Posa el que vulguis...
E – Moltes gràcies per la seva col·laboració.

Ho recordo força bé pq em va marcar. Segurament m’he estalviat algun renec, però va anar a així. Sempre critico els enquestadors i el biaix que contamina qualsevol enquesta, estudi o el que sigui. I sobretot les coses cuinades.

Hi torno. Confesso que m’agrada molt el Circ, no estic en contra d’EL Festival del Circ i crec que Figueres ha de tenir UN Festival de Circ.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada