Pàgines

dijous, 6 de desembre del 2012

Adéu independència! De moment?...


Ens hem d’aclarir, o volem solucionar la crisi i després ja parlarem de la independència, o volem la independència que ens ajudarà a sortir de la crisi, o simplement, assumim amb resignació la crisi i pertànyer a Espanya a l’hora. Una quarta seria sortir de la crisi i deslliurar-nos del opressor simultàniament però aquesta només existeix als contes de fades molt i molt antics.
Per tant, tenim tres opcions, i n’hem d’escollir una i només una, en cas contrari caurem en la tercera per defecte, i no m’agrada. La gran majoria de la gent que em coneixeu, per sort meva,  segurament també voldreu descartar directament la tercera via... no?

Personalment, soc partidari de la segona, de prioritzar la independència per damunt de tot, ja la volia quan vivíem en un núvol, també durant la crisi dels 90 i crec que quan vaig néixer l’escenari post-sisquet en dissimulava la necessitat. Però, ara mateix, soc pessimista i ho veig negre, molt negre.
Mai m’he acabat de creure la bombolla que es va crear arrel de la diada i els coneguts esdeveniments posteriors. Tot i que s’havia arribat a un punt al que ni en els millors somnis o esperances ens hauríem imaginat, i en certs moments era impossible no deixar-se dur per l’eufòria, la meva poca confiança (o por) en CiU em frenava. És un partit del que només en recordo les traïcions i mentides. És un partit que em fot fàstic. També soc molt conscient que si mai es pot aconseguir l’alliberament de Catalunya difícilment serà sense ells i deixo clar que, si realment s’hi arribés gràcies a ells, seria el primer a felicitar-los i si cal posar el seu nom a un carrer o una plaça si els fa il·lusió.

La lectura que vaig fer del resultat electoral del 25N em va acabar de destrempar i enfonsar en el meu pessimisme. Independentment que considero un gran resultat el que ha obtingut la CUP, a nivell global considero que els resultats han donat les pitjors combinacions possibles pels sobiranistes, espero i desitjo equivocar-me.
I ara arriba el tema Wert. Una frivolitat incomprensible que s’ha convertit en el centre de l’univers, i no ho entenc. Si,a mi també em posa de mala llet, ho trobo vergonyós i criminal, però no entenc com podem destinar tots els esforços a aturar aquest projecte quan  només es tracta d’una llei espanyola, ... no estàvem a punt d’agafar el camí de la independència? En un estat independent, la llei d’educació serà la nostra, no la del senyor aquest!... però es veu que soc l’únic que pensa així i tothom es dedica a intentar perpetuar una bona llei dins Espanya. Som el que volem i tenim el que ens mereixem. Que així sigui. Molta sort a Som Escola i a la resurrecció de la Norma, que ara diu “Que no ens toquin el català”.

Enfonsat en les tenebres del pessimisme, al fons d’un pou fosc, humit i brut, un pensa que potser és el moment de fer una escala amb els ossos dels que hem perdut pel camí per intentar sortir-ne i optar per un canvi cap a la segona opció. De moment, sembla que ens haurem de centrar en sortir de la crisi, i més endavant ja tornarem als anhels independentistes.

Per aconseguir la sobirania tenia molt clar que l’únic camí era la declaració unilateral d’independència, però com ara hem quedat que es tracta de sortir de la crisi, com ho fem? I, capulles, no si val dir que necessitem la independència...

PD: La clau és a les piràmides?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada